اعلام مشارکت حماس در انتخابات شورای شهر در کرانه باختری، تمام طرح‌های قبلی رژیم صهیونیستی برای این منطقه را به هم ریخته و این رژیم را وحشت‌زده کرده است.

وحشت‌ تل‌آویو از مشارکت حماس در انتخابات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی حاکی از آن است که تصمیم حماس برای شرکت در انتخابات شورای شهر در کرانه باختری (که قرار است 8 اکتبر برگزار شود) رژیم صهیونیستی را غافلگیر و دستپاچه کرده است.

بر اساس گزارش «الحیات»،این تصمیم حماس هم‌چنین تمام طرح های مربوط به سیاست کرانه باختری را که ارتش رژیم صهیونیستی و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ دو ماهی است بر روی آن کار می‌کنند ، به هم ریخته است و اینها به جای اینکه به روز پس از رفتن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فکر کنند اکنون با تشکیلات خودگردان یک نگرانی مشترک دارند و آن این است که «جنبش اسلامی» شاخه دانشجویی حماس در کرانه باختری پیروزی پررنگی در این انتخابات کسب کنند و بر شورای شهرهای مجاور با شهرهای تحت کنترل اسرائیل مسلط شوند و ترغیب به مبارزه مسلحانه کنند.

«عاموس هرئیل» تحلیلگر روزنامه «هاآرتص» در همین راستا نوشت: هشدارهای مسئولان امنیتی اسرائیلی به همتایان خود در تشکیلات خودگردان درباره اینکه فتح و عباس در انتخابات شکست می‌خورند با یک «بی‌توجهی» روبرو شده که تفسیر آن ممکن نیست یا چه بسا به خاطر این اعتقاد باشد که گمان می‌کرده‌اند گروه‌های فلسطینی این بار نیز مانند چهار سال پیش در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

«الکس فیشمن» تحلیلگر روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: اعلام غافلگیرانه گروه‌های فلسطینی چپگرا و اسلامی برای شرکت در انتخابات ، اسرائیل را وحشت‌زده کرده است. کابینه امنیتی (اسرائیل) که در هنوز در موضوع تونل‌های حماس در مرز با اسرائیل مانده؛ از بزرگترین تونل سیاسی در کرانه باختری که این روزها به دست حماس در حال حفر است چشم‌پوشی کرده ، تونلی که با تمام تکنولوژی‌های جدید نیز نمی‌توان آن را تخریب کرد.

وی افزود: سر و صدای خلأها در تمام منطقه شنیده می‌شود اما گویا اسرائیل در خواب عمیق فرو رفته است اما پس از چند هفته پس از آنکه دید حماس برای در دست گرفتن مراکز قدرت در شهرداری‌های کرانه باختری آنهم به شکل قانونی آماده می‌شود،‌ بیدار خواهد شد.

انتخابات مذکور با شرکت 2 میلیون و 600 هزار رای‌دهنده در 13 شهر بزرگ و 141 شهر و روستای دیگر در کرانه باختری در 8 اکتبر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.